domingo, 23 de mayo de 2010

CLASSE 19/05/2010



Avui hem continuat treballant en l'avaluació. El professor ens ha demanat que féssim una pauta avaluativa sobre la Unitat didàctica que havíem fet en grup. Ens ha posat uns ítems d'avaluació de mostra i a partir d'aquí hem elaborat nosaltres una pauta d'avaluació.

El meu grup i jo hem seguit els objectius que havíem utilitzat en la Unitat Didàctica i hem establerts ítems relacionats per tal d'avaluar si l'alumne havia assolit els objectius marcats. El ítems que hem agafat per avaluar han estat 3: Cal treballar-ho més- Millora però necessitaria reforç- Ha assolit l'aprenentatge.

Quan hem acabat l'activitat el professor ens ha ensenyat alguns exemples de pautes i hem estat parlant al respecte. Hi havia alguns models, com el nostre, que no tenien massa clara l'opció negativa, es a dir, que no posava clar NO, l'alumne no ha assolit els coneixements i en comptes d'això posava CAL MILLORAR o REGULAR. No m'ha semblat molt bona opció i m'he adonat que els nostres ítems tampoc eren correctes pel mateix motiu.

El professor ens ha dit que el sistema d'avaluació pot ser diferent segons el que volem avaluar o segons els nostre criteri. A mi la millor opció m'ha semblat tenir una opció negativa, una de suficient, bé, notable, excel·lent, perquè d'aquesta manera queda clar a on es troba l'alumne exactament. El "cal millorar" o "necessita treballar-ho més" també em sembla interessant però com un afegit. Es a dir a un nen que tregui un suficient o un bé li podrien afegir una anotació d'aquells aspectes en els que falla més i que seria interessant que treballés.
Tal i com ha comentat el professor i com jo mateixa pensa el professor ha de dir clarament la seva opinió en quant als resultats de l'alumne i no pot caure en ambigüitats.

Estic d'acord amb que ens ha dit el professor de que el ideal es mantenir la mateixa direcció per avaluar. Es tracta de tenir un criteris i mantenir la mateixa línea per aplicar-los sent constants en aquest sentit. D'aquesta manera l'avaluació pot ser més objectiva i ens assegurem de avaluar sempre en un mateix sentit. Això, però, no vol dir que no s'hagin de canviar criteris si veien que no funcionen, però dintre d'una mateixa activitat hem de tenir els mateixos criteris per avaluar a tots els nostres alumnes.

Aquests criteris no hauríem de ser individuals per un mestre sinó que lo més adient seria que fossin compartits per tot el centre, encara que tal i com ens ha explicat el professor i com jo imaginava és difícil aconseguir unificar criteris en aquest sentit. Canviar el model d'informe que es fa servir a un centre es una feina llarga i costa molt posar-se d'acord però finalment el que compta és que l'informe sigui adequat i de fàcil comprensió per part de l'alumne i els pares i, clar, nosaltres mateixos.

Com a mestres tenim l'obligació d'informar els pares dels resultats dels seus fills una vegada per trimestre, però no hi ha obligació de notificar-los la nota final del curs ni del cicle, aquesta última és la que consta a l'expedient. Cada trimestre es fa un junta d'avaluació que ha d'estar presidida pel Cap d'Estudis. En aquesta junta negociem les notes dels alumnes amb els altres professors i valorem si es necessari fer modificacions al respecte.

Aquesta classe m'ha fet pensar en la importància de tenir clar com avaluar i tenir un criteris clars al respecte. M'ha semblat interessant la possibilitat d'estudiar-se a un mateix en quant a la forma d'avaluar i seguir una mateixa línea però sense deixar de banda el fet de que pot ser que els nostres criteris s'hagin de modificar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario