Avui a classe hem estat parlat del tipus d’avaluacions que existeixen segons el seu moment d’aplicació. A partir d’una primera pluja d’idees hem conclòs que existeixen tres tipus d’avaluacions:
- Avaluació inicial
- Avaluació sumativa o procesual
- Avaluació final
Segons el moment del procés podem proposar un sèrie d’activitats que ens ajudin a identificar el que coneix l’alumne, (avaluació inicial), el que va evolucionant, (avaluació sumativa) i els resultats o assoliment d’objectius, (avaluació final).
He trobat una pàgina molt interessant http://www.oposicionesprofesores.com/biblio/docueduc/LA%20EVALUACI%D3N%20EDUCATIVA.pdf on explica amb més deteniment els tipus d’avaluacions que n’hi ha. En aquesta pàgina es fan 4 tipus de divisions de les avaluacions:
Segons la seva finalitat i funció:
- Funció Formativa: com estratègia de millora per adaptar els processos educatius.
- Funció Sumativa: per valorar el producte. No s’utilitza per fer modificacions al respecte sinó per valorar.
Segons la seva extensió:
- Global: de tot els aspectes
- Parcial: d’aspectes més concrets.
Segons els agents avaluadors:
- Avaluació interna: on els agents implicats són propis del centre.
- Avaluació externa: els agents externs al centre avaluen el seu funcionament.
Segons els moment d’aplicació:
- Avaluació inicial: com estratègia de millora per adaptar els processos educatius
- Avaluació procesual o sumativa: per valorar el producte. No s’utilitza per fer modificacions al respecte sinó per valorar.
- Avaluació final: Valoració d'assoliments d'objectius.
Segons el criteri de comparació:
- El subjecte es qui valora el seu procés.
- Comparació dels resultats amb el objectius prèviament fixats.
En aquesta pàgina totes aquestes qüestions queden molt bé explicades. M’ha semblat interessant assabentar-me del procés que segueix l’avaluació i com recull tots els aspectes necessaris per valorar tot el procés des del seu inici.
domingo, 23 de mayo de 2010
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario