domingo, 13 de junio de 2010

CONCLUSIÓ


Ha arribat el moment de dir adéu, s’han acabat les classes i, per tant, de moment també s’ha acabat aquest bloc. Però abans de donar-lo per finalitzat m’agradaria fer un petit recull de tot allò que m’ha resultat més significatiu.

La primera representació que varem fer de l’aula potser canviaria molt amb tota la informació que hem anat recollint al llarg d’aquesta assignatura. Hem après que un mestre s’ha de servir de tots els recursos que estiguin al seu abast per tal de garantir l’atenció individualitzada i el bon funcionament de la classe.

Hem vist com el treball d’un mestre és complex i que requereix molta implicació i voluntat per part d’aquest, per tal d’aconseguir millorar tot allò que té a veure amb l’educació tant a l’aula en particular com al centre en general.

Hem analitzat el currículum de primària i hem pogut observar que és una eina indispensable com a futurs mestres però que, per altra banda, partint d’aquest mateix currículum és el mestre qui finalment determina la millor manera d’ensenyar tot el que correspon i aconseguir que això sigui funcional pels seus alumnes.

Hem parlat dels llibres que s’utilitzen als centres, inclús hem fet un treball al propi centre per tal de analitzar quins criteris s’utilitzen per triar aquests llibres i fins a quin punt s’utilitzen como una eina principal o com un recolzament a l’hora d’impartir les classes.

Una altre punt que m’ha resultat de veritable interès pel meu futur como a professional de l’ensenyament, és l’aprofundiment que hem fet sobre l’atenció a la diversitat. Ens hem apropat a la realitat de tots aquells nens que necessiten atenció especialitzada perquè són immigrant o perquè tenen alguna deficiència. Ho hem vist des d’una perspectiva molt humana i no tant professional i precisament això és el que ens ha permet entendre-ho per analitzar-lo després en un context escolar.

En conclusió, aquesta assignatura m’ha semblat molt interessant pel fet de que els seus continguts han estat molt relacionats amb la realitat escolar i d’alguna manera hem pogut participar d’aquesta. Crec que he après més que en altres assignatures per dos raons: una és que, com comentava, hem treballat aspectes molt pràctics que he trobat molt útils, i altra perquè la manera d’aprendre-ho ha estat molt encertada. No ens han explicat els continguts i prou, sinó que ens han fet arribar a nosaltres mateixos a conclusions de les que desprès hem desenvolupat aquests continguts.

Així doncs, acabo aquesta assignatura amb molt bona sensació i la meva motxilla d’aprenentatge i d’experiències una mica més plena de coses útils.

Adéu siau!

No hay comentarios:

Publicar un comentario