domingo, 23 de mayo de 2010

CLASSE 12/05/2010



En relació a l'atenció a la diversitat, avui a classe hem vist un vídeo http://www.zappinternet.com/video/joyFxeLnoN/Mi-hermanito-Luna que m'ha semblat molt emotiu. Es tracta d'un nen que té un germà petit que és deficient, té autisme, i ens explica la seva vivència del que suposa aquesta deficiència per a ell i la seva família. El nen no pot comprendre que li passa realment al seu germà encara que ja ha trobat la manera d'apropar-se a ell encara que sigui jugant i no pugui parlar amb ell o fer-li riure com a ell li agradaria.

Una companya de classe ens ha proposat un altra vídeo al respecte http://www.youtube.com/watch?v=OxxVKEUNaVI en aquest vídeo es tracta de la visió contrària, la del nen amb autisme. Es també molt emotiu i crec que és apropiat veure-ho perquè ens fa pensar en la importància de la ajuda i apropament a aquests nens.

Després d'això hem fet una dinàmica sobre una lectura que havíem de llegir per avui sobre l'avaluació. La dinàmica estava basada en un PHILIPS 66 (dinàmica de 6 persones durant 6 minuts) http://es.wikipedia.org/wiki/Phillips_66 però la hem adaptat i hem fet un PHILIPS 47 (4 persones durant 7 minuts).

Es tracta d'una dinàmica per fomentar la participació del grup i fer possible un intercanvi de punts de vista. Cada membre de l'equip assumeix un rol : secretària ( que s'encarrega de transcriure les idees i conclusions), coordinadora ( que modera el debat i gestiona el temps, els torns..etc), portaveu ( que s'encarregarà de exposar les conclusions finals) i l'espia ( aquest rol ha estat inventat pel mestre per tal de facilitar el treball i que tots els membres del grup tinguessin un rol i la persona que ho tenia podia anar a un altra lloc separat del grup a revisar la lectura per ajudar-nos a resoldre les qüestions). El professor plantejava una pregunta inicial: l'Avaluació serveis per a..., ha de ser....

En resum, després de fer el debat amb els altres grups, hem conclòs que l'avaluació serveix per determinar si l'alumne a assumit els objectius i avaluar els alumnes durant el seu procés d'aprenentatge. Ha de ser objectiva i autèntica, es a dir, que no es centri només en aspectes cognitius sinó que vagi més enllà. L'avaluació implica la valoració integral de la varietat de l'aprenentatge i ha de ser compartida entre professors, famílies i centre externs o Serveis Educatius. Em concretat també que els criteris d'avaluació han de ser específics i que per utilitzar-los s'han d'assegurar els instruments necessaris per avaluar.

Ens ha semblat també important posar que l'avaluació a de permetre un espai d'autoavaluació per l'alumne i que no només s'ha de valorar el procés de l'alumne sinó l'activitat docent, es a dir, el mestre ha de valorar, segons els resultats si la seva metodologia, recursos i manera d'enfocar la tasca o contingut en sí mateix ha estat correcte. D'aquesta manera podrà modificar allò que calgui.

Aquesta activitat m'ha ajudat bastant a aprendre conceptes sobre l'avaluació i com s'ha d'enfocar que m'han semblat interessant. He esta d'acord amb la lectura en tots aquests criteris a l'hora de definir o crear un sistema d'avaluació i sobretot he vist molt adient la part en la que parla de que l'avaluació no només es tracta d'avaluar als alumnes sinó de que el propi mestre sigui capaç de valorar la seva tasca al respecte, d'aquesta manera s'aprèn dels error i es pot millorar la nostra activitat docent.

He trobat un vídeo bastant interessant de l'avaluació que el Departament d'Ensenyament fa a totes les escoles públiques de Catalunya per tal de preveure i minoritzar el fracàs escolar. En el vídeo surt el que pensen els nens al respecte i explica com es dur a terme aquest sistema. A més, surt una opinió d'una mestra que m'ha semblat bastant interessant perquè no està massa d'acord amb aquestes proves i pensa que aquests recursos es podrien destinar a altres coses.

Pel que sé i pel que he vist al vídeo http://www.youtube.com/watch?v=0vqyW1wmc8c em sembla una bona manera d'avaluar el nivell del centre i poder així valorar la seva actuació. Per altra banda, crec que es un espai pel que el nen també pugui valorar els seus resultats i fer una reflexió al respecte. Encara que crec que interromp bastant la dinàmica de la classe perquè els canvien de lloc i els professors que els hi vigilen són uns altres. Em sembla que aquesta prova els hi posa nerviosos i això pot influir bastant en els resultats i, per a la vegada, penso que, pel que expliquen, només es valoren coneixements i potser no estaria malament fer una valoració a nivell d'actituds i de conductes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario