sábado, 1 de mayo de 2010

CLASSE 19/04/2010


Avui a classe hem llegit una article que pertany a un monogràfic de Assumpta Duran i Xavier Geis. Es titula Treballem per competències a l'escola rural? i ens explica dos projectes de ZER (Zona Escola Rural) un del CEIP de Borredà (El treball del riu) i un del CEIP Rellinars (projecte dels fongs). Aquest article es una reflexió sobre què es fa i com a les escoles rurals a partir de dos projectes en concret mitjançant els quals es treballen molts aspectes a l'hora.

Les activitats que s'exposen en aquest article i la forma de fer-les m'ha resultat molt interessants, en primer lloc perquè tot es fa en contacte amb el que s'està estudiant, la qual cosa suposa fomentar d'una manera molt més directa el interès del nen per l'activitat. I, en segon lloc, perquè es proposa una continuïtat en relació a la problemàtica que sorgeix i es fa participar al nen en una problemàtica real. Això em sembla una bona manera de que el nen es responsabilitzi amb el que passa al seu voltant i sigui capaç d'adquirir una autonomia i d' actuar al respecte a mida que aprèn a resoldre conflictes autònomament.

He trobat un video molt interessant sobre les escoles rurals. http://www.tv3.cat/videos/1403189
Aquí es veu com en aquest tipus d'escoles el tracte és molt més directe i divers i com el treball en grup es fomenta. L'ajuda que el nen reb per part dels seus companys és molt més amplia que a les escoles de qualsevol ciutat i el sistema de treball, per grups heterogenis de diferents edats suposa un avenç important i una optimització del desenvolupament del nen tant a nivell educatiu com personal.


I en aquest video http://www.youtube.com/watch?v=IKLB0mZWGYw,sobre uns tallers que es fan al CEIP Borredà, m'he fet una idea més precisa de com es treballa en aquesta escola en concret. M'ha semblat una dinàmica de classe cooperativa i molt adient de treballar i m'ha cridat l'atenció com els alumnes de diferents edats participen i s'ajuden entre ells.

Amb el contingut d'aquest article hem començat a fer en grup una unitat didàctica sobre un dels projectes. El meu grup i jo la farem del Projecte de riu del CEIP de Borredà.

No hay comentarios:

Publicar un comentario