martes, 30 de marzo de 2010

CLASSE 03/03/10

En aquesta classe hem parlat del que composa el currículum escolar. Hem parlat de projectes educatius ; de que cada escola té el seu propi projecte educatiu i de que encara que el currículum escolar de primària es igual per a totes les escoles la seva aplicació pot ser ben diferent segons els criteris que composin el projecte del centre.

M’ha semblant interessant parlar de la coordinació en un centre educatiu; hi ha molts factors a tenir en compte quan coordinem cicles o etapes tant a infantil com a primària. El professor ens ha parlat de com les escoles es posen d’acord amb les Llars d’Infants per obtenir dades del futur alumnat ,com d’on venen o la data de naixement (si el nen es de primer d’any o de finals). Amb aquestes dades podem planificar la distribució de les classes i, per exemple, no posar a tots els de la mateixa guarderia a la mateixa classe o distribuir el nens segons la seva data de naixement perquè no es noti tant la diferència entre uns i altres.

Les escoles de secundària també es posem en contacte amb les escoles de primària per poder concretar o saber quin tipus d’alumnes vindran o amb quin tipus de problemes. Considero que aquesta manera de fer és molt útil per poder planificar amb temps la organització de les aules al centre o adaptar el projecte educatiu d’aquest a les necessitats dels nous alumnes. No tenia coneixement de que es feia d’aquesta manera que, en la meva opinió, és molt encertada.

El aspecte que més interessant m’ha semblat ha estat quan hem parlat de les aules d’acogida per a immigrants i de com hi ha centres que no disposen de pressupost per tenir-les , sent, en la meva opinió, un recurs esencial. S’ha parlat també del EBE i hem fet un petit debat sobre si era una bona idea que els nouvinguts anessin primer a un centre com aquest, fora de l’escola, o si era millor introduir-los directament a l’àmbit escolar.

Aquesta classe m’ha fet pensar en la diversitat de l’aula a la que ens enfrontarem com a mestres i per a la que tenim que estar preparats. Em sembla de vital importància tenir les coses clares sobre aquests aspectes i saber que fer i com fer-ho perquè resulti enriquidor, tant per els nouvinguts com per a la resta de companys i no derivi en un problema d’adaptació per cap de les dues parts. No obstant, em dona la sensació de que no hi ha una pauta clara a seguir i, encara que ara es comencen a unificar criteris, crec que encara queda molta feina per fer.

He trobat vàries

No hay comentarios:

Publicar un comentario