martes, 23 de marzo de 2010

XTEC-http://xtec.cat

CLASSE 24/02/09

Un dels punts més importants de la classe d’avui ha estat debatre el que entenem per currículum escolar i el que representa aquest tant per l’alumne com per el professor. En relació a la lectura proposada per el professor, “La investigación del currículum y el arte del profesor”, hem opinat i hem arribat entre tots a la conclusió de que tant el alumne com el professor poden aprendre i treballar amb currículum i que, aquest últim, aprèn a ser professor en la mida en que pot posar a la pràctica el contingut del currículum escolar.

L’altre punt que m’ha semblat important es els recursos que tenim per fer consultes de tipus educatiu. Ens hem centrat en la pàgina del XTEC-http://xtec.cat/ per veure el currículum de primària, la seva estructuració en àrees segons les diferents competències bàsiques que s’han de treballar en aquest cicle i els diferents recursos que n’hi han. Ens hem centrat força en la assignatura d' Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania; hem parlat de la seva importància i de la dificultat que hi ha en quant a la seva valoració o qualificació.

En la pàgina del XTEC com a índex principal de l'assignatura troben això:

Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania
Objectius generals (per a tota l'etapa):

• Aprendre a ser i actuar de manera autònoma
• Aprendre a conviure
• Aprendre a ser ciutadans i ciutadanes en un món global

Continguts (cicle superior):

• Identitat i autonomia
• Convivència i valors cívics
• Pertinença i ciutadania


http://http//phobos.xtec.cat/edubib/intranet/file.php?file=docs/primaria/ed_ciutadania_pri.pdf

Parlavem de la difícil avaluació de l'assignatura perquè com que està lligada a la forma d'actuar amb els altres, que hem de fer ? valorar-la exclusivament en hores de classe com si es tractés de llenguatge o matemàtiques o hem d' ampliar el seu context d'avaluació a la forma de conviure i comportar-se del nen amb el altres dia a dia, encara que l'observació d'aquests comportaments no es faci dintre d'hores destinades a aquesta assignatura?

En la meva opinió aquesta assignatura es tindria que valorar en un marc més ampli d'actuació i no centrar-se exclusivament en el moment en que s'està fent. Considero que d'aquesta manera podem aconseguir que el nen aprengui significativament els aspectes que la composen a més de poder fer que aquests aprenentatges siguin funcionals.

M’ha semblat interessant parlar de la inclusió en les aules i de la diversitat de nens que ens podem trobar en aquestes. Hem qüestionat si realment es beneficiós pels nens amb certs tipus de deficiències que se’ls inclogui en una classe amb nens sense aquests problemes i com afectaria això a la dinàmica de la classe. Això m’ha ajudat bastant a aclarir les meves idees sobre el que significa la inclusió en sí i el avançament que suposa a nivell social per els nens amb problemes o deficiències.

He arribat a la conclusió de que la inclusió en el aula es important tant pels nens que hem "d'incloure" com pels altres alumnes, ja que és una manera d'ensenyar la importancia de la pluralitat i el respecte que s'espera cap a la mateixa en la societat actual. El nen ha d'aprendre que la diferència no es sinònim de rebuig sinó tot el contrari; es necessària i beneficiosa per a la societat.

En aquest sentit els professors tenint molt a dir i a fer, per tant, hem de treballar aquests conceptes tant o més que la resta, per aconseguir una normalització i una educació que sigui capaç d'adaptar-se a tothom. Una educació que ens inclogui a tots per igual i a la que hem de tenir dret independentment de les circumstàncies personals de cadascú.

No hay comentarios:

Publicar un comentario