domingo, 21 de marzo de 2010

CLASSE 22/02/2010

Un dels continguts més significatius de la classe d’avui ha estat quan em començat a parlar del debat del dia anterior i de les opinions personals que havien entregat i que ja estaven corregides. El professor ha fet alguns aclariment, entre d’altres, que el fet que organitzem les classes d’una determinada manera no vol dir que la metodologia del professor sigui una o altra i que és la forma de donar la classe la que finalment determina el tipus de metodologia que s’utilitza i, aquesta, també va en funció del contingut que es doni en aquell moment precís a l’aula.

Una altra qüestió que m’ha semblat interessant a estat quan el professor ens ha explicat, per comentaris que havia escoltat de la darrera classe, que organitzar una classe on els alumnes es posin en rotllana no té res a veure amb l’edat dels mateixos; es pot fer a qualsevol curs i amb qualsevol edat. Es tracta de que la classe s’organitzi d’una forma adequada segons les necessitats dels alumnes i els objectius que el professor espera aconseguir, i, per tant, això és factible en qualsevol nivell o període educatiu.

Un altre aspecte que m’ha resultat interessat son les possibilitats que té un professor de canviar la forma d’organitzar les classes i adapta-les a metodologies més modernes i a una realitat escolar molt menys típica que la que es sol veure habitualment. Només canviant l’organització de cadires i taules o el color de la pintura es possible crear un espai més adequat per a treballar diferents aspectes que són essencials en els continguts curriculars actuals. D’això hem vist una presentació amb diferents tipus d’escoles molt millor preparades que les nostres.

Respecte a això i ha una forma de organitzar l'aula que em crida l'atenció especialment, l'aula organitzaza per rincons. Al llarg del semestre anterior he vist alguns videos sobre aquesta organització i trobo que es un bon mètode perquè el alumnes treballin autonomament els continguts d'una maner diferent i que considero que els motiva bastant. He trobat una pàgina molt interessant sobre això, és d'una mestre que esplica la seva experiència amb aquest tipus
http://www.concejoeducativo.org/article.php?id_article=86

Lligat a això hem parlat del currículum i el professor ens ha posat una presentació d’un conte per treballar, en grups de 2 persones, alguns aspectes d’un currículum fictici que feia referència al conte. Encara no hem aprofundit massa en aquest tema però m’interessa bastant i ha estat una manera original de presentar-lo i de reflexionar sobre la seva utilitat més bàsica i essencial; organitzar els diferents continguts que s’estimen que un nen ha d’aprendre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario