martes, 30 de marzo de 2010

CLASSE 01/03/2010




En aquesta classe hem fet un treball sobre la Web 2.0. Hem buscat a Internet informació sobre aquest tema i he tret alguns aspectes en clar , com que la Web 2.0 és una nova manera d’entendre internet; mitjançant diferents eines tenim accés a tota la informació i podem participar i contribuir en la mateixa. Aquest conjunt d’eines ens permet relacionar-nos amb més gent i ens permet extreure informació i recursos conjunts que eleven el concepte d’Internet a un nivell superior lligat a les relacions socioculturals i el profit que es pot extreure de les mateixes.

En aquests enllaços hem trobat una definició del que és la Web 2.0 un esquema representatiu: http://www.maestrosdelweb.com/editorial/web2/
http://internality.com/web20/

De les característiques que hem vist de la Web 2.0 m’ha semblat força interessant que es consideri que aquesta nova manera de treballar és també una forma d’aprofitar la intel·ligència col·lectiva i que transformen la clàssica manera de fer, cadascun per individual, per una plataforma que ens permet aprofitar el saber fer dels altres mitjançant eines senzilles i de fàcil utilització accessibles a tothom. A més, pots aportar el teu parer o els teus coneixements, la qual cosa, considero que es una bona manera de que ens impliquen i participem dia a dia en un projecte tant avantatjós com aquest.

En triat diferents aplicacions que ens han resultat interessants com a futurs mestres; el Google Maps http://maps.google.es/, la Wikipedia http://es.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Portada, el Delicious http://delicious.com/, el Youtube http://www.youtube.com/?gl=ES&hl=es i el Blogger http://www.blogger.com/home. El meu grup i jo hem estat d’acord en que aquests recursos poden ser molt útils a l'aula, perquè poden suposar un canvi positiu i un conjunt d'eines i recursos que ens permeten que l'alumne vegi el sentit útil a les T.A.C (Tecnologies per a l’Aprenentatge i Coneixement).

Un aspecte que m’ha semblat molt interessant i que desconeixia és que existeixen diferents blocs d’alumnes i també de professors que s'utilitzen com a eina de treball (tant per alumnes com per a professors) i els hi permeten compartir coneixements i opinions. És una bona forma d’expandir el propi coneixement o de compartir-lo amb els altres, ja que pot suposar un ajut important en un moment determinat i una nova forma d’enfocar algunes de les activitats que es proposin a la classe.

Us poso un exemple d'un dels blocs que hem trobat d'un mestre de primària: http://miclase.wordpress.com/acerca-de/

No hay comentarios:

Publicar un comentario