lunes, 5 de abril de 2010

CLASSE 10/03/10

El més interessant d'aquesta classe ha estat definir alguns conceptes del currículum de primària com els criteris d'avaluació, que son apartats concrets organitzats segons les competències que es treballen per assolir els objectius, que son els mateixos per a tota la etapa primària i defineixen, en gran part, l'estructura del curs.


Cada curs està dividit en 35 setmanes i cada cicle, per tant, son 70 setmanes. Els cicles van des dels 6 anys fins als 12 i es divideixen en tres: cicle incial (de 6 a 8 anys), cicle medi (de 8 a 10 anys) i cicle superior (de 10 a 12 anys). Per assolir els continguts del curs cal arribar a un objectiu d'hores per àreas que està indicat al currículum de primària. http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/file.php?file=docs/primaria/curriculum_ep.pdf

Com es pot veure en l' enllaç anterior, les hores estan classificades per a cada àrea i distribuides entre els diferents cicles i estableixen uns mínims que cal assolir. En el cas de les llengües i la lliteratura (castellana i catalana), per exemple, els mínims per a cada cicle son de 140 hores respectivament i les hores globlals han de ser 420 per a cadascuna d'aquestes assignatures. Però, per exemple, en el cas de la llengua estrangera els mínims son de 70, 105 i 140 per a cada cicle respectivament (sumant un total de 315 hores de mínim) encara que les hores globals que s'han d'assumir son de 420. La distribució d'aquestes 105 hores restants en els diferents cicles es deixa a decisició del centre o del professorat.

Si fem una comparativa entre l'antiga LOGSE i l'actual LOE trobem que hi ha assignatures que s'han vist afectades negativament, com Coneixement del medi amb 25 hores menys que abans, Llengua Castellana i Lliteratura amb 25 hores menys, Educació artística amb 35 hores menys, i Educació física amb 35 hores menys. Però hi ha d'altres on les hores han estat incrementades com a Matemàtiques amb 45 hores més, Llengua estrangera amb 45 hores més i Educació per a la ciutadania amb 50 hores més. La única assignatura que es queda igual en hores és Religió/ Atenció educativa.

En la meva opinió l'increment que s'ha produït en la llengua estrangera pot ser molt possitiu, a més de que trobo que era necessari donat que el nivell general dels estudiants espanyols està per sota de la mitja europea. Sobre aquest aspecte he trobat un article al diari "20 minuts"molt interessant. És del 11 d'Agost del 2005 i parla de com l'espanyol està caracteritzat per intentar, durant gairebé tota la seva vida, aprendre anglès sense aconsseguir-lo en molts dels casos. Parla de diferents aspectes que poden tenir la culpa d'aquest fet i no s'assenyala un temps insuficient com a principal culpable sinó una ensenyament de la llengua que deixa molt a desitjar. No obstant, en la meva opinió, incrementar el temps pot ser un factor important que , combinat amb altres que a dies d'avui ja es duen a terme ( per exemple, fer algunes classes d'altres assignatures en anglès), poden constituir una millora important en l'ensenyament d'aquesta llengua sempre que es combinin amb metodologies més adients. http://www.euroresidentes.com/Blogs/espana/2005/08/aprender-ingls-en-espaa.hml

Per altra banda veig molt necessària l'assignatura de Educació per a la ciutadania però considero que incrementar-la en 50 hores traient-les d'assignatures també molt importants com Educació física o artística no és una opció prou encertada, donat que son bastants hores de diferència i no trobo que el benefici cap a Educació per a la ciutadania sigui necessari. Sembla que aquestes dues assignatures siguin sempre les primeres candidates per assumir canvis o reduir les seves hores en funció d'altres assignatures que es consideren més importants.

No hay comentarios:

Publicar un comentario